Loading...

Nie je ,,PHOTOGRAPHY“ako PHOTOGRAPHY

Určite sa už každý z vás stretol s kamarátom alebo známym, ktorý si kúpil fotoaparát a hneď po skúšobných snímkach si večer vytvoril nový profil na Facebooku či Instagrame ,,PHOTOGRAPHY’’ a nedaj bože začal prijímať objednávky na svadby, plesy a iné náročné akcie. Nepísal by som tento článok, keby som to nevidel, ale verte mi, aj takí ľudia sú a nemajú žiadnu sebareflexiu.

amater vs profesional
amater vs profesional

Nechcem sa tu hrať na profíka, ktorý si zaobstaral fotoaparát a hneď vedel všetko. Ja som si tiež prešiel vývojom, ako každý jeden fotograf, ktorý sa fotografiou živí. Celé dni strávené v knihách, internete či workshopoch hľadajúc nové techniky, či už vo fotení alebo postprocese. Dnes je v podstate fotograf každý, kto má mobilný telefón a prezentuje svoje fotografie na sociálnych sieťach. Má svoju základňu fanúšikov (rodina , známi , kamaráti), ktorý mu fotky lajkujú o stošesť a tým rastie aj sebavedomie fotografa. Potom príde myšlienka, čo keby začal fotiť seriózne za peniaze. Veď včera bežala reklama v Alze na digitálnu zrkadlovku za 399 EUR, k tomu brašňa, a aby toho nebolo málo, tak 4x čistenie snímača s dopravou zadarmo. No skús to nekúpiť. Tak beží skoro na internet objedná si fotoaparát celý natešený a už si vymýšľa v hlave názov svojej stránky na Facebooku či Instagrame. Po 3 dňoch plný očakávania rozbaľuje svoju prvú zrkadlovku. Nasadzuje setový objektív, zvolí režim ,,AUTO’’ a ide do terénu zhotoviť tie najlepšie snímky. Poprípade zalarmuje kamošky na fotenie. Vytriezvenie začína hneď po nahodení fotografií do počítača. Povie si, že tu niečo nieje v poriadku a toto nemôže byť pravda a začína študovať. Prečo fotky nie sú také, aké by reálne mali vychádzať zo zrkadlovky? No ale to bol ten lepší prípad, kedy si začiatočník uvedomí, že treba na tom popracovať a tu fotostránku, ktorú už mal vymyslenú v hlave na nejaký ten čas ešte odloží. Ale máme tu aj druhý prípad, kedy si dotyčný myslí, že fotky sú super a bez nejakej úpravy preženie ešte fotky cez instagramové filtre a je vymaľované. Samozrejme kamaráti to olajkujú, veď sú na fotografiách oni.

Fotoaparát má, objektív takisto, 8 GB pamäťovú kartu, môže ísť predsa fotiť za peniaze. Veľa ľuďom sa páčia jeho fotografie prírody a západy slnka. Rýchlo zbohatne, veď to nič nie je. Hneď si na svoj profil napíše prijímam objednávky na fotenie svadobné, rodinné , stužkové a veľa veľa iných. Všetko je v poriadku, pokiaľ niekoho nezláka cena za celodenné fotenie. Zákazník si povie, super zrkadlovku má, robí to skoro zadarmo za 1/4 ceny. Chceme vás! Zákazník nevidí či fotograf ide fotiť s technikou za 15 000 EUR alebo za 400 EUR. Ide hlavne o výsledok danej akcie. Po ,,spracovaní‘’ fotografií a odovzdaní dajme tomu stužkovej slávnosti začína problém. Fotky sa zákazníkovi nepáčia a nechápe prečo. Veď má kvantum like na instagrame a tam nemal žiadny negatívny ohlas. A tu je hlavný rozdiel medzi PHOTOGRAPHY a ,,PHOTOGRAPHY’‘. Ak máte odfotený nejaký ten piatok, presne viete, akú techniku používať a že zrkadlovka za 400€  vám ponúkne zašumené a neostré fotografie za zlých svetelných podmienok. Týmto článkom nechcem začiatočníkov odradiť od fotenia, to určite nie. Práve naopak, aby ste boli sebareflexsívny, priznali si svoje chyby a určili si cieľ, ktorý sa nedá dosiahnuť za týždeň ani rok. Chce to čas, veľa fotenia, študovania čo práve letí a nezaspať dobu. Ak chcete fotiť  napríklad svadby, treba sa opýtať, či vás niekto nezoberie ako sekundárneho fotografa. Môžte skúšať fotografovať priamo na svadbe a bez stresu naberať skúsenosti.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *